در خصوص سئو و کلمه تماس بگیرید

سلام درود 

متوجه این موضوع شدم به دلیل نداشتن قیمت محصولات در سایت و قرار گرفتن کلمه تماس بگیرید  بجای قیمت متاسفانه قالب اومده تمام کلمات تماس بگیرید از تگ  bold استفاده کرده و این امر باعث شده تمام زوم صفحه اصلی بره روی این کلمه قالب وودمارت هست و فعالیت سایت من در زمینه فروش یو پی اس هست که لینک برای مشاهده قرار دادم 

 

ممنون میشم راهنمایی کنید که چطور این مسئله حل کنم 

کاربر فعال سوال شده در 1401/02/29 در سئو وردپرس.
افزودن نظر
5 پاسخ(ها)
    بهترین پاسخ

    سلام. چیزی به عنوان تگ bold نداریم و bold یکی از ویژگی هایی هست که برای ضخامت حروف توسط CSS مقدار دهی میشه. اگه از ویژگی bold جایی استفاده بشه زیاد مهم نیست چون فقط برای ظاهر و زیبایی استفاده میشه. یک تگ b هم داریم که تقریبا منسوخ شده و همین کار رو انجام میده.


    من سایت شما رو دیدم. تمام کلمات “تماس بگیرید” داخل تگ strong هستند. strong به عنوان یک تگ معنادار در HTML5 معرفی شد. استفاده اشتباه از این تگ ممکنه ضربه بدی به سئو سایت وارد کنه.

    ایراد های سئویی که از طراحی قالب شما میشه گرفت (فقط مربوط به تگ strong) این موارد هستند:

    • کلمه کلیدی اشتباه و بسیار ضعیف: الان گوگل فکر میکنه صفحه اول سایت شما (یا هر جایی که از این کلمه استفاده شده) برای کلمه “تماس بگیرید” سئو شده (یا شما یکی از کلمات کلیدی در نظر گرفتید) و چون داخل متن های صفحه همچین چیزی نداره و فقط برای قیمت استفاده شده (که باز گوگل توان تشخیص قیمت رو نداره مگه تو اسکیما دهی که فقط برای داده های ساختاری استفاده میکنه) ارزش محتوای هر صفحه رو کم مکنه. 
    • محتوای تکراری: چون کلمه “تماس بگیرید” داخل تگ معنا دار strong قرار گرفته و داخل خیلی از صفحه های سایت شما هست، گوگل فکر میکنه که این کلمه برای موضوعات مختلفی تکرار شده. در کل گوگل اگه این موضوع رو فریب محسوب نکنه، خودش هم نمیتونه این کار شما رو تجزیه تحلیل کنه.
    • استفاده اشتباه و تکراری: تگ های strong «برای هر کلمه کلیدی» نباید بیشتر از یک بار تو صفحه اورده بشه. ولی تو صفحه های شما بار ها کلمه تکراری “تماس بگیرید” داخل تگ strong استفاده شده. البته کلمات مهم دیگه که شاید کلیدی نباشند ولی به موضوع مرتبط باشند رو هم میشه داخل این تگ قرار داده و صرفا برای کلمات کلیدی نیست.

    توی استفاده از تگ های معنادار (مخصوصا تگ های main و strong) خیلی باید مراقب باشید. چون میتونه ارزش محتوای یک سایت رو خیلی پایین بیاره.

    این که میگم این اشتباه طراح ضربه بدی به سئو سایت میزنه شاید شما درست متوجه نشید و الان که سایت شما برای فروش UPS هست و احتمالا رقیب های شما توی اینترنت اون قدر ها زیاد نباشه. ولی توی مواردی که سایت های رقیب زیادی برای یک شغل یا محتوای خاصی باشه، رعایت نکردن همچین مواردی سایت شما رو از سایر سایت های مشابه خیلی خیلی عقب میندازه.


    توی دستکاری هایی که توی این قالب شده بیش از حد اشتباه صورت گرفته و تو یه نگاه میشه چندین ایراد مهم (نه کوچیک)  رو گرفت. چیز هایی مثل استفاده از دو تگ h1 در هر محصول و موارد مشابه هم خیلی مهمه که رعایت نشده. 

    قالبی که شما دارید استفاده میکنید کاملا اشتباه طراحی شده و البته ایراد از سمت طراح وودمارت نیست، بلکه اون فروشنده ایرانی که قالب رو تغییر داده خیلی خیلی بد دستکاری کرده و من اگه جای شما باشم این قالب رو هر چه زودتر تغییر میدم.

    یا اگه امکانش رو دارید به فروشنده ی قالب ایراداتش رو بگید تا برطرف کنه. درست کردن این موارد از دست شما بر نمیاد و نیازه که کد نویسی HTML و PHP بلد باشید.

    وردپرس کار پاسخ داده شده در 1401/02/29.
    افزودن نظر

      سلام اگرم لطف کنید بگید قالب وودمارت خودتونو از کجا تهیه کردید که ماهم ضربه نخوریم ممنون میشم💙

      کاربر فعال پاسخ داده شده در 1401/02/29.
      افزودن نظر

        سلام درود در جواب  این که قلب از کجا بگیریم که ضربه نخوریم باید بگم قالب از هر جایی که بگیرید همین مسائل به شکلی دیگر خودش نشون میده من قالب از سایت ژاکت تهیه کردم و این بزرگترین اشتباه من بود 

        کاربر فعال پاسخ داده شده در 1401/02/29.
        افزودن نظر

          قالبی که روی سایت پلاگین یاب هست بدون تغییر گذاشته میشه. خود قالب وودمارت از این بابت مشکلی نداره ولی کد ها و یا دمو های اضافه شده به این قالب توسط افراد دیگه ممکنه از بابت برنامه نویسی و یا سئو مورد داشته باشه.

          این که تهیه یه قالب از هر کجا ممکنه “مسائلی داشته باشه خودش رو نشون بده” رو شما باید به طراح اون بگید تا رفع کنه. توی سایت ها و افزونه های بزرگ هم ممکنه اشتباه وجود داشته باشه و یه چیز طبیعیه. حجم کد نویسی بعضی وقت ها انقدر زیاد میشه که کنترلش سخت میشه. 

          این موضوع که توی این صفحه راجع بهش صحبت کردیم جزو قوانین پایه و ابتدایی برنامه نویسی و سئو هست. معمولا سئو به قالب ها مربوط نمیشه و کسی که محتوا میزاره باید سئو  رو انجام بده. ولی توی مورد شما چون انتخاب تگ ها توسط برنامه نویس اون اشتباه انجام شده دیگه کاری از دست شما بر نمیاد.


          این که از کجا بگیرید رو خودتون باید بررسی کنید. سایت های فروشگاهی باید پیش نمایش بزارن و شما باید پیش نمایش رو بررسی کنید. سایت های رایگان هم که دیگه کامل میتونید دانلود کنید و دیگه کد های سمت سرور رو هم میشه بررسی کرد.

          1 – این اشتباه رو از کسی که فایل رو خرید کردید بخواید که اصلاح کنه. درست کردنش کاری نداره و باید جای تگ strong با تگ span تغییر کنه و برای ضخیم کردن میشه از استایل font-height:bold استفاده کرد.

          2 – درباره تعداد تگ های h1 گفته شد: اگه خودتون توی متن «توضیحات» (نه عنوان بالای صفحه) عنوان اول رو h1 قرار دادید به h2 تغییر بدید و عین عنوان صفحه هم نزارید(با کمی تفاوت باشه بهتره). اما اگه از سمت برنامه نویس این مورد انجام شده بهش بگید که این مورد رو هم درست کنه.

          3 – توی بخش های مختلف صفحه های سایت از تگ های معنادار زیاد استفاده نشده. این مورد رو هم اجباری به درست کردنش از سمت برنامه نویس نیست ولی دیگه باید تگ هایی مثل footer روی پاورقی صفحه ها اعمال بشه که باز کد نویس یا طراح باید انجام بده.


          دو مورد اول جزو قوانینی هستن که w3 میزاره و همه (خود ما، طراح ها، موتور های جستجوگر مثل گوگل) باید اونا رو رعایت کنن و نمیشه گفت که نظرات هر کسی میتونه متفاوت باشه.

          وردپرس کار پاسخ داده شده در 1401/02/29.
          افزودن نظر

            سلام. من سئو کار میکنم. به جز این چیزایی که گفته شد میشه ایراد های دیگه ای از سئو فروش یو پی اس گرفت. ولی زیاد باید چک بشه.

            تازه وارد پاسخ داده شده در 1401/02/29.
            افزودن نظر

            پاسخ شما

            برای ارسال سوال, شما باید شرایط و ظوابط و شرایط استفاده از خدمات را قبول کنید