سئو – عکس
سلام چطوری یک عکس توسط گوگل به عنوان عکس جدید شناخته میشه
مثلا مثلا من یک عکس از یک محصول رو در گوگل پیدا میکنم سپس واتر مارک میزنم و میزارم تو سایتم آیا این عکس از طرف گوگل عکس جدیده و روی سئوی من تاثیر میزاره ؟
حالا اگر به همین عکس بکگراند و موارد دیگه اضافه کنم چطور ؟
اگر خیر یعنی باید یک عکس 0 تا 100 مال خودم باشه ؟
اگر عکس منو از سایتم کپی کنند آیا برای سایت ضرر داره ؟
سلام. تشخیص یه عکس برای گوگل تقریبا یه کار نشدنیه. دلیل اینکه ما میام روی تصاویر از متا های عنوان و توضیح استفاده میکنیم اینه که به گوگل یا موتور های جستجو گر بگیم که این عکس چی هست.
تشخیص یه عکس جدید که از روی یه عکس دیگه کپی برداری شده هم تا حد زیادی برای گوگل سخته و یه جورایی نشدنیه مگه اینکه از متاهای داخلی عکس بفهمه که معمولا طراح وب اونها رو حذف میکنه. مثلا همین که شما عکس ها رو به صورت آنلاین فشرده و کم حجم میکنید این متا ها هم حذف میشن.
نیازی نیست یه عکس رو از صفر طراحی کنید ولی بهتره که برای یونیک بودن سایت خودتون هم که شده عکس های جدید درست کنید یا از عکس های بدون حق کپی استفاده کنید و اونها رو یکم ویرایش کنید تا برای صفحه های سایت شما مناسب بشن.
کپی کردن سایت دوم از منابع فایلی یه سایت دیگه، اگه به صورت ذخیره روی هاست خودشون باشه که موردی نداره ولی اگه مستقیم از روی سایت شما آدرس دهی کنن (به این میگن لینک داغ) گوگل متوجه میشه که سایت دوم داره عکس ها رو از سایت دیگه بارگذاری میکنه.
این برای هر دو سایت خوب نیست. سایت دوم که داره از سایت اول استفاده میکنه ممکنه به عنوان اسکمر شناخته بشه.
سایت اول که عکس برای خودشه هم منابعش داره استفاده میشه که بهتره از روش هایی که مرسومه جلوی لینک های داغ رو بگیره.
حرف شما درست اما یک موضوعی هست که منو راجبع اینکه گوگل نمیتونه عکس رو تحلیل کنه به شک میندازه
مثلا این عکس رو روی گوگل بفرستید :
امکان نداره نتونین خودشو پیدا کنین یا این عکس که ویرایش شده
دقیقا متوجه منظورتون نشدم توی پست دومتون. ولی منم از کلمه “تقریبا” توی حرفم استفاده کردم و گفتم “تشخیص یه عکس برای گوگل تقریبا یه کار نشدنیه”.
علت اینکه گفتم تقریبا هم اینکه که هنوز الگوریتم های تسخیص عکس قوی به وجود نیومده. البته گوگل داره روی این مورد هم کار میکنه ولی تا الان هیچ راه تشخیص قطعی نیومده.
شما با یه جستجوی ساده درباره موضوع های مختلف میبینید که اینترنت پر از عکس های تکراری هست که گوگل نتونسته تشخیص بده کدوم یکی برای صاحب اصلی سازنده اونه. یه عنوان برجسته مثل موضوع مثلا کرونا رو سرچ کنید ببینید چقدر عکس تکراری میاره یا اصلا عنوان ساده زیر رو توی گوگل سرچ کنید:
ممکنه پیدا نکردن یه عکس تکراری توی یه موضوعی به دلیل کمتر بودن صفحه ها و محتوای اون موضوع باشه.
حتی من بارها توی جستجوگر گوگل عکس هایی دیدم که لایسنس دارن. یعنی گوگل زیر یه عکس نوشته license و دقیقا همون عکس رو از یه سایت دیگه هم داره کنارش راحت نشون میده.
بازم من منظورتون رو از این جمله ها متوجه نشدم. یعنی دو تا چیز متفاوت گفتید:
“…گوگل نمیتونه عکس رو تحلیل کنه به شک میندازه” و “امکان نداره نتونین خودشو پیدا کنین یا این عکس که ویرایش شده”
این جمله شما حرف منو تایید میکنه و منم توی جوابتون گفتم کپی برداری از عکس راحت انجام میشه.