سئو – عکس
سلام چطوری یک عکس توسط گوگل به عنوان عکس جدید شناخته میشه
مثلا مثلا من یک عکس از یک محصول رو در گوگل پیدا میکنم سپس واتر مارک میزنم و میزارم تو سایتم آیا این عکس از طرف گوگل عکس جدیده و روی سئوی من تاثیر میزاره ؟
حالا اگر به همین عکس بکگراند و موارد دیگه اضافه کنم چطور ؟
اگر خیر یعنی باید یک عکس 0 تا 100 مال خودم باشه ؟
اگر عکس منو از سایتم کپی کنند آیا برای سایت ضرر داره ؟
سلام. تشخیص یه عکس برای گوگل تقریبا یه کار نشدنیه. دلیل اینکه ما میام روی تصاویر از متا های عنوان و توضیح استفاده میکنیم اینه که به گوگل یا موتور های جستجو گر بگیم که این عکس چی هست.
تشخیص یه عکس جدید که از روی یه عکس دیگه کپی برداری شده هم تا حد زیادی برای گوگل سخته و یه جورایی نشدنیه مگه اینکه از متاهای داخلی عکس بفهمه که معمولا طراح وب اونها رو حذف میکنه. مثلا همین که شما عکس ها رو به صورت آنلاین فشرده و کم حجم میکنید این متا ها هم حذف میشن.
نیازی نیست یه عکس رو از صفر طراحی کنید ولی بهتره که برای یونیک بودن سایت خودتون هم که شده عکس های جدید درست کنید یا از عکس های بدون حق کپی استفاده کنید و اونها رو یکم ویرایش کنید تا برای صفحه های سایت شما مناسب بشن.
کپی کردن سایت دوم از منابع فایلی یه سایت دیگه، اگه به صورت ذخیره روی هاست خودشون باشه که موردی نداره ولی اگه مستقیم از روی سایت شما آدرس دهی کنن (به این میگن لینک داغ) گوگل متوجه میشه که سایت دوم داره عکس ها رو از سایت دیگه بارگذاری میکنه.
این برای هر دو سایت خوب نیست. سایت دوم که داره از سایت اول استفاده میکنه ممکنه به عنوان اسکمر شناخته بشه.
سایت اول که عکس برای خودشه هم منابعش داره استفاده میشه که بهتره از روش هایی که مرسومه جلوی لینک های داغ رو بگیره.
حرف شما درست اما یک موضوعی هست که منو راجبع اینکه گوگل نمیتونه عکس رو تحلیل کنه به شک میندازه
مثلا این عکس رو روی گوگل بفرستید :
امکان نداره نتونین خودشو پیدا کنین یا این عکس که ویرایش شده
دقیقا متوجه منظورتون نشدم توی پست دومتون. ولی منم از کلمه “تقریبا” توی حرفم استفاده کردم و گفتم “تشخیص یه عکس برای گوگل تقریبا یه کار نشدنیه”.
علت اینکه گفتم تقریبا هم اینکه که هنوز الگوریتم های تسخیص عکس قوی به وجود نیومده. البته گوگل داره روی این مورد هم کار میکنه ولی تا الان هیچ راه تشخیص قطعی نیومده.
شما با یه جستجوی ساده درباره موضوع های مختلف میبینید که اینترنت پر از عکس های تکراری هست که گوگل نتونسته تشخیص بده کدوم یکی برای صاحب اصلی سازنده اونه. یه عنوان برجسته مثل موضوع مثلا کرونا رو سرچ کنید ببینید چقدر عکس تکراری میاره یا اصلا عنوان ساده زیر رو توی گوگل سرچ کنید:
ممکنه پیدا نکردن یه عکس تکراری توی یه موضوعی به دلیل کمتر بودن صفحه ها و محتوای اون موضوع باشه.
حتی من بارها توی جستجوگر گوگل عکس هایی دیدم که لایسنس دارن. یعنی گوگل زیر یه عکس نوشته license و دقیقا همون عکس رو از یه سایت دیگه هم داره کنارش راحت نشون میده.
بازم من منظورتون رو از این جمله ها متوجه نشدم. یعنی دو تا چیز متفاوت گفتید:
“…گوگل نمیتونه عکس رو تحلیل کنه به شک میندازه” و “امکان نداره نتونین خودشو پیدا کنین یا این عکس که ویرایش شده”
این جمله شما حرف منو تایید میکنه و منم توی جوابتون گفتم کپی برداری از عکس راحت انجام میشه.
برای اینکه یک عکس به عنوان عکس جدید توسط گوگل شناخته شود، میتوانید از متغیرهایی مانند نام فایل، توضیحات ALT، و محتوای مرتبط با عکس در صفحهی مورد نظر استفاده کنید. واترمارک روی عکس به تنهایی معمولا تأثیر بهسزایی در تشخیص آن توسط گوگل ندارد ولی اگر توضیحات، محتوا و نام فایل به همراه واترمارک مطابقت داشته باشند، ممکن است برای شناسایی بهتر عکس کمک کند.
بله، اگر علاوه بر واترمارک، اطلاعات مرتبط و محتوای متناسبی هم به همراه عکس اضافه کنید، این تغییرات میتوانند به بهبود شناسایی و تفسیر گوگل از عکس کمک کنند و در نتیجه تأثیر مثبتی بر روی سئوی سایت شما داشته باشند.
نه، اجباراً عکسها باید متعلق به خودتان باشند. اما همانطور که گفته شد، افزودن اطلاعات متعلق به محتوا، واترمارک و ایجاد هماهنگی میان عکس و محتوا میتواند به بهبود تشخیص و شناسایی عکس توسط گوگل کمک کند.
استفاده غیرمجاز از عکسها بهصورت کپیبرداری بدون مجوز از سایت شما میتواند به آسیبرسانی به سئوی سایت شما منجر شود، زیرا محتواهای تکراری ممکن است توسط گوگل تشخیص داده شوند و در رتبهبندی نتایج جستجو تأثیر منفی داشته باشند. بهتر است از عکسها و محتواهای منحصر بهفرد و اصیل استفاده کنید.
سلام. باید به این نکته اشاره کنم که عکس جدید شما زمانی که دارای واترمارک، متن جایگزین، نام مناسب، فرمت خوب و … باشد، به عنوان یک عکس یونیک برای گوگل شناخته می شود.
گوگل تصاویر نیاز به زمان و تاثیر مشاهده توسط باتی که وب را اندیکس میکند دارد تا یک عکس را به عنوان یک تصویر جدید شناخته و ارزیابی کند. اضافه کردن واترمارک به یک عکس و استفاده از آن در وبسایت شما به تنهایی به تغییر نظر گوگل دربارهی اصالت یک عکس نمیانجامد. گوگل علاوه بر تصویر نیز به متن اطراف تصویر، وبسایتی که تصویر در آن قرار دارد و سایر عوامل دیگر در ارتباط با تصویر و وبسایت را مورد بررسی قرار میدهد.
اگر شما یک عکس را با واترمارک مشابه یا تغییرات کوچکی در وبسایتتان قرار دهید، این به تنهایی نمیتواند باعث شناخته شدن تصویر به عنوان یک تصویر جدید توسط گوگل شود. برای اثبات اصالت یک تصویر به عنوان تصویر جدید، ممکن است نیاز به محتوای جدیدی در مورد تصویر، متن محتوای دور تصویر، لینکهای مرتبط و سایر عوامل باشد که گوگل از آنها برای تصمیمگیری استفاده میکند.
به طور کلی، تاثیر سئوی یک تصویر جدید در وبسایتتان بسته به متن اطراف تصویر، کیفیت محتوا، ارتباط با موضوع کلی وبسایت، و عوامل دیگر تعیین میشود. تنها تغییر دادن یک تصویر به تنهایی ممکن است تاثیر چندانی نداشته باشد.
در مورد سوال دیگرتان، اگر کسی تصویر شما را بدون اجازه کپی کند و در وبسایت خود منتشر کند، این میتواند به نظر گوگل موجب مشکلات دوگانه شود:
۱. **محتوای تکراری:** اگر تصاویر شما به صورت تکراری در وبسایتهای دیگر ظاهر شوند، ممکن است گوگل آنها را به عنوان محتوای تکراری در نظر بگیرد که میتواند تاثیر منفی بر سئوی شما داشته باشد.
۲. **استفاده از منبع اصلی:** گوگل ممکن است تصویر اصلی را به عنوان منبع اصلی تشخیص دهد و در نتیجه، وبسایت شما به عنوان منبع اصلی تصویر به شماره نیاید که میتواند تاثیر منفی بر رتبهبندی شما داشته باشد.
بهترین راه برای جلوگیری از این مشکلات، استفاده از متون ALT مناسب برای تصاویر و ایجاد محتوای ارزشمند و منحصربهفرد در وبسایتتان است. همچنین، اگر تصاویر شما بصورت منحصراً برای وبسایت شما ایجاد شدهاند، میتوانید از برخی اقدامات حقوقی نیز برای محافظت از حقوق تصویرتان استفاده کنید.
گوگل تصاویر نیاز به زمان و تاثیر مشاهده توسط باتی که وب را اندیکس میکند دارد تا یک عکس را به عنوان یک تصویر جدید شناخته و ارزیابی کند. اضافه کردن واترمارک به یک عکس و استفاده از آن در وبسایت شما به تنهایی به تغییر نظر گوگل دربارهی اصالت یک عکس نمیانجامد. گوگل علاوه بر تصویر نیز به متن اطراف تصویر، وبسایتی که تصویر در آن قرار دارد و سایر عوامل دیگر در ارتباط با تصویر و وبسایت را مورد بررسی قرار میدهد.
ماناوب با طراحی اختصاصی انواع سایت ها برای انواع مشاغل چالش چگونگی طراحی سایت و همچنین سئو را برای افراد حل کرده است.
گوگل تصاویر نیاز به زمان و تاثیر مشاهده توسط باتی که وب را اندیکس میکند دارد تا یک عکس را به عنوان یک تصویر جدید شناخته و ارزیابی کند. اضافه کردن واترمارک به یک عکس و استفاده از آن در وبسایت شما به تنهایی به تغییر نظر گوگل دربارهی اصالت یک عکس نمیانجامد. گوگل علاوه بر تصویر نیز به متن اطراف تصویر، وبسایتی که تصویر در آن قرار دارد و سایر عوامل دیگر در ارتباط با تصویر و وبسایت را مورد بررسی قرار میدهد.
ماناوب با طراحی اختصاصی انواع سایت ها برای انواع مشاغل چالش چگونگی طراحی سایت و همچنین سئو را برای افراد حل کرده است.