آموزش کسب درآمداز طریق طراحی سایت

افزونه wp rocket یا litespeed-cache

سلام درود بر شما 

PHP SAPI  سرور هاست من برابر با لایت اسپید 

به نظر شما عزیزان بهتره از افزونه لایت اسپید استفاده کنم یا از راکت؟

کاربر فعال سوال شده در 1401/01/12 در افزونه وردپرس.
افزودن نظر
8 پاسخ(ها)

سلام. سایت هایی که وب سرور اونها لایت اسپید هست بهتره از افزونه لایت اسپید استفاده کنن. این افزونه توسط سازنده های وب سرور لایت اسپید نوشته شده و به همین دلیل برای عکلیات کش سازی از هسته وب سرور استفاده میکنه. به همین دلیل قدرتش بالاتره.

سایر افزونه های کش از طریق فایل های php برای کش سازی استفاده میکنن.

افزونه لایت اسپید روی سایر وب سرور ها هم از فایل های php استفاده میکنه و در اون صورت تفاوتی از لحاظ کش سازی وجود نداره.


هر دو افزونه از قدرت بالایی برخوردار هستند و باید ببینید کدوم روی سایت شما بهتر جواب میده.

وردپرس کار پاسخ داده شده در 1401/01/12.
افزودن نظر

افزونه فارسی سازی شده و به دلیل سادگی نیازی به آموزش آنچنانی نداره. کافیه نصب کنید تا ببینید هر گزینه چه کاری رو انجام میده.

باز اگه بخواید فکر میکنم توی گوگل جستجو کنید پیدا کنید. یه آموزش ساده هم کفایت میکنه.

وردپرس کار پاسخ داده شده در 1401/01/12.
افزودن نظر

آیا این امکان وجود داره چند منبع عالی و خوب برای اموزش افزونه لایت اسپید معرفی کنید؟

  با تشکر 

کاربر فعال پاسخ داده شده در 1401/01/12.
افزودن نظر

اگر لایت اسپید درون ریزی تنظیمات داره میشه تنظیماتشو بدید؟

من هاستم لایت اسپیده و الان دارم از راکت استفاده میکنم ، شنیدم راکت از منابع بیشتری استفاده میکنه

میگم شاید بهتر باشه لایت اسپید رو نصب کنم هم منابع کمتر استفاده کنه هم منابع کمتر استفاده کردنش باعث افزایش سرعت بشه

کاربر فعال پاسخ داده شده در 1401/01/12.
افزودن نظر

سلام الان از طرف هاست بهم اطلاع دادن دیشب خطا هایی که داشتم بخاطر استفاده از  wp rocket  بوده و بهم گفتن از supercache استفاده کنم هاست منم لایت اسپید هست داخل همین پست نتیجه میگم به شما عزیزان 

کاربر فعال پاسخ داده شده در 1401/01/12.
افزودن نظر

سلام. درباره درونریزی و برونریزی تنظیمات لایت اسپید باید بدونید که برای هر نوع سایتی تنِم خاصی وجود داره. ممکنه یه تنظیم توی یه سایت درست عمل کنه و تو سایت های دیگه ایراد داشته باشه. درون ریزی برا طراح هایی مناسبه که چند تا سایت دارن و میخوان همه رو یه مدل طراحی کنن. یا میخوان یه تنظیمات زیادی رو انجام بدن و شاید باعث خراب شدن سایتشون بشه، پس برونریزی میکنن تا اگه اتفاقی افتاد درونریزی کنن.

 

تنظیمات افزونه لایت اسپید زیاد پیچیده نیست. یکم به گزینه های مختلفش نگاه کنید خیلی راحت میتونید تنظیم کنید.

 

درباره منابع: لایت اسپید روی وبسرور لایت اسپید، خیلی سریع عمل میکنه چون پلاگین لایت اسپید کش مستقیما روی وب سرور عمل میکنه.


 

درباره خطا ها: راکت روی تمام وب سرور ها اجرا میشه. توی تنظیماتش یه بخش هایی رو خودش هشدار داده که شاید سایت به هم بریزه. اون ها رو با احتیاط تنظیم کنید و موقع تیک زدن بدونید که اگه سایت رو به هم ریخت تیکش رو بردارید.

 

افزونه سوپرکش هم افزونه ی خوبیه ولی بیشتر از راکت یا لایت اسپید استفاده میکنن چون امکانات بیشتری دارن.

وردپرس کار پاسخ داده شده در 1401/01/12.
افزودن نظر

سلام بعد از کلی تست متوجه شدم در هر بار اجرا سایت فایل wp-cron.php فراخوانی میکرد که با تنظیمات کرون جاب اون رسوندم به هر 3 ساعت یکبار فراخوانی بشه بعد از اون سوپر کش نصب کردم تنظیمات زیادی نداشت و باعث شد ،از رتبه متغییر Fتا D  به  B طبق لینک تست 

فقط یه مورد بگم برای هرچه واقعی تر بودن تست حتما یادتون باشه وارد سایت GTmetrix  بشید و سرور به لندن تغییر بدید از لحاظ فاصله نزدیکی به ایران (سرور هاست من ایران بود ) نمایش دقیق تر و به همون نصبت نتیجه واقعی تری به ما نشون میده 

 

هر چند که باعث شد افزونه پنل کاربری که توسط یکی از برنامه نویسان داخلی نوشته شده بود غیرفعال بشه که البته بهش اطلاع دادم و شاید بشه راهکاری برای حل این مشکل پیدا کرد .

 

ممنونم از  همه شما عزیزان 

 

کاربر فعال پاسخ داده شده در 1401/01/12.
افزودن نظر

استفاده از افزونه‌های بهینه‌سازی مانند “LiteSpeed Cache” و “WP Rocket” برای افزایش سرعت بارگیری و بهینه‌سازی وب‌سایت شما می‌تواند کمک کننده باشد. اما انتخاب بین این دو به میزان نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد. در زیر توضیحی اجمالی از هر دو افزونه آورده شده است:

1. **LiteSpeed Cache**:
افزونه LiteSpeed Cache به خصوص برای وب‌سایت‌هایی که بر روی سرور‌های LiteSpeed اجرا می‌شوند طراحی شده است. این افزونه قابلیت‌های قدرتمندی از جمله بهینه‌سازی تصاویر، فشرده‌سازی HTML، CSS و JavaScript، ایجاد نسخه‌های ذخیره‌سازی (cache) و تنظیمات پیشرفته دارد. اگر شما از سرور LiteSpeed استفاده می‌کنید، این افزونه می‌تواند به طور معمول عملکرد بهتری داشته باشد.

2. **WP Rocket**:
افزونه WP Rocket یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های بهینه‌سازی است که برای تمامی سرورها مناسب است. این افزونه دارای ویژگی‌هایی مانند فشرده‌سازی فایل‌ها، بهینه‌سازی تصاویر، تاخیر بارگیری تصاویر (lazy loading)، مینیفای کردن CSS و JavaScript، بهینه‌سازی پایگاه داده و موارد دیگر است.

برای انتخاب مناسب‌ترین افزونه بین دو گزینه فوق، در نظر داشتن موارد زیر می‌تواند کمک کند:

– **نیازها و اولویت‌های شما**: اگر وب‌سایت شما بر روی سرور LiteSpeed قرار دارد، افزونه LiteSpeed Cache می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد. در غیر این صورت، WP Rocket یک انتخاب معتبر و سازگار با بیشتر سرورهاست.

– **قابلیت‌های مورد نیاز**: بررسی کنید که کدام قابلیت‌ها برای وب‌سایت شما مهمتر است. مثلاً اگر تصاویر بزرگی دارید، افزونه‌ای که تصاویر را بهینه‌سازی و به طور تاخیری بارگیری می‌کند (lazy loading) ممکن است مفید باشد.

– **قابلیت پشتیبانی و به‌روزرسانی**: اطمینان حاصل کنید که افزونه انتخابی توسط توسعه‌دهندگان به روزرسانی می‌شود و پشتیبانی مناسبی دارد.

در نهایت، مهمترین نکته این است که با انجام تست‌ها و اندازه‌گیری‌های مربوط به سرعت بارگیری وب‌سایت، ببینید کدام افزونه بهترین عملکرد را برای شما دارد.

کاربر فعال پاسخ داده شده در 1402/05/17.
افزودن نظر

پاسخ شما

برای ارسال سوال, شما باید شرایط و ظوابط و شرایط استفاده از خدمات را قبول کنید