آموزش کسب درآمداز طریق طراحی سایت

انتخاب هاست ایران یا هاست خارج برای سایت وردپرسی

سلام. برای اینکه سرعت یک سایت توی بالاترین حالت باشه باید از هاست ایران استفاده کنیم یا از هاست خارج؟ اگه امکانش هست با دلیل بگید که کدوم بهتره. ممنون

تازه وارد سوال شده در 1400/11/09 در بهینه سازی وردپرس.
افزودن نظر
6 پاسخ(ها)
بهترین پاسخ

سلام. یکی از پر بحث ترین مطالبی که توی انتخاب یک سرور یا هاست برای میزبانی وب سایت ها مطرح میشه، مکان فیزیکی اون سرور هست. اگه بخواید منطقی به این موضوع رسیدگی کنید باید خیلی تخقیق کنید و مسائل زیادی رو بررسی کنید. اما به صورت دوره ای یه سری موارد رو به شما اشاره میکنم:

این مورد توی خارج از اهمیت کمتری برخورداره چون که اونا شرکت های هاستینگ خیلی قوی ای دارن و بعد از راه اندازی نیز سایت رو به CDN متصل میکنن تا ترافیک استاتیک سایتشون مدیریت بشه و به محل درخواست کاربر نزدیک بشه.

اما در رابطه با ایران این موضوع کاملا متفاوته. از طرفی شرکت های هاستینگ ما در برابر هاستینگ های خارجی ضعیف عمل میکنن و متاسفانه شرکت های ارائه دهنده CDN معتبر هم داخل ایران سروری ندارن و معدود شرکت های CDN ایرانی هم باز متاسفانه در برابر شرکت های خارجی ضعیف هستند.

اما جوابی که به سوال شما میشه داده میتونه خیلی عجیب باشه. سایتی که روی هاست داخل ایران باشه خیلی سرعت تر برای کاربران لود میشه. چونکه سرعت لود شدن سایت برای کاربر خیلی به فاصله فیزیکی اون با سرور سایت بستگی داره. این علاوه بر بعد مسافت، تعداد سرور هایی که برای پیدا کردن سرور روی اینترنت هستند و بهشون میگن DNS Server  رو هم شامل میشه. همون مسئله پینگ که خیلیا درباره ش میگن.

ممکنه بعضیا بگن ایمیل به یه نفر تو کسری از ثانیه انجام میشه با اینکه سرور ها مثلا توی آمریکا قرار داره ولی اینو باید در نظر بگیرید که حجم یک ایمیل به حدود 5 کیلو هم نمیرسه ولی حجم یک صفحه اینترنتی بیشتر وقتا بالای 1 مگابایته.

این که از هاست داخلی ایران استفاده کنیم یا هاست خارج؟ خیلی جای بحث داره ولی در کل برای سایت های ایرانی بهتر اینه که از هاست ایران استفاده بشه و اگه در این باره جایی چیز متفاوت خوندید دلیلش رو بپرسید یا اگه سوالی داشتید باز تو همینجا مطرح کنید.

وردپرس کار پاسخ داده شده در 1400/11/09.
افزودن نظر

فک میکنید چرا هاست ایران با خارج رو اصلا مقایسه میکنند ؟ به دو دلیل

تا همین یه مدت پیش تکنولوژی NVME وارد بازار هاستینگ و دیتاسنترهای ایران نشده بود بخاطر همین برای خرید هاستی که تکنولوژیش بروز باشه مجبور بودی هاست اروپا بخری اما الان تو ایران هم هست با این حال خب هاست اروپا یکم کیفیت بالاتری داره

در نهایت اگه نزدیکی سرور و پینگ پایین میخاید و سایتتون قرار نیست از افزونه ها و کدهای زیادی استفاده بشه هاست ایران
اما نه اگ عملکرد خیلی بالایی میخاین و پروکسس بالا تو کدها و افزونه ها هاست اروپا بخصوص المان

من هم هاست وردپرس ایران رو از میزبان ایکس خریدم هم هاست وردپرس اروپا رو و از هردوشون راضی ام

لینکشم میذارم براتون خواستید تهیه کنید.

تازه وارد پاسخ داده شده در 1400/11/16.
افزودن نظر

به نظر من فقط به خاطر مسافتشه که هاست ایران رو میشه انتخاب کرد. چون کیفیت هاست های خارج از ایران خیلی بیشتره.

تازه وارد پاسخ داده شده در 1400/11/17.
افزودن نظر

سلام. خیلی ممنون از پاسخ دوستان.

اگه بخوایم یه سایت برای خارجی ها درست کنیم هاست خارج رو از هاستینگ های ایرانی بخریم یا شرکت های خارجی.

اصلا فرق این دوتا توی چیه؟ سرور های هاست های خارج که سایت های ایرانی می فروشن برای خودشونه؟

تازه وارد پاسخ داده شده در 1400/11/17.
افزودن نظر

سلام دوست عزیز وقتتون بخیر باشه

به صورت خلاصه بخوام بهتون بگم بهتره از سایت های معتبر ایرانی نسبت به خرید هاست خارج اقدام کنید

بخاطر رابط هایی که دارند این شرکت ها میتونند به راحتی خدمات بگیرند از خارج و ما کاربران ایرانی تحریم هستیم و خدماتی بهمون ارائه نمیدن

حتی اگر شما خودتون موفق به ثبت و خرید از یک شرکت خارجی بشید امکانش بسیار بالاست که پس از مدتی خدماتشونو قطع کنن و پاسخگوتون هم نباشند پس بهتره ریسک نکنید و مستقیم اقدام به خرید نکنید

 

راجب هاستینگ خوب هم بهتره خودتون تجربه کنید چون هم کمی سلیقه ای هست

هرکسی یک نظری داره ممکنه راجب یک شرکت یکسریا نظر و تجربه منفی داشته باشند و یکسریا هم مثبت پس بهتره کمی خودتون جستجو کنید و به نتیجه ای برسید ولی میتونید با سرچ اینکه بهترین هاستینگ های ایران در چند سال اخیر به یک انتخاب و نتیجه ی درستی برسید.

موفق باشید.

کاربر فعال پاسخ داده شده در 1400/11/19.
افزودن نظر

سلام. بهتره که از شرکت های هاستینگ معبتر و قدرتمند، هاست خارج را تهیه فرمایید.

کاربر فعال پاسخ داده شده در 1402/06/06.
افزودن نظر

پاسخ شما

برای ارسال سوال, شما باید شرایط و ظوابط و شرایط استفاده از خدمات را قبول کنید