آموزش کسب درآمداز طریق طراحی سایت

بهترین راه برای چند زبانه کردن سایت وردپرسی

سلام دوستان بهترین راه برای چند زبانه کردن سایت چیه؟

اگر بخواییم هر زبان ساب دامین اختصاصی داشته باشه چطور؟

برای سایت های فروشگاهی هم تفاوت خاصی میکنه یا نه؟

کاربر فعال سوال شده در 1400/11/28 در وردپرس - کلی.
افزودن نظر
4 پاسخ(ها)

سلام. بهترین راه تو ساده ترین روش استفاده از افزونه هایی مثل WPML یا PolyLang هست

 


 

ایجاد سابدامین اون زبان از سایت رو مثل یه سایت مجزا برای موتور های جستجو گر نشون میده و برای کاربر هیچ تفاوتی نداره. به سلیقه شما هم بر میگرده که دوست دارید به صورت :

en .wpsoal .ir

نشون بدید سایتتون رو یا به صورت :

wpsoal .ir/en

یا حتی به صورت دستوراتی مثل :

wpsoal .ir/?lang=en

خیلی از سایت های بزرگ به صورت اولی (مثل یاهو – فیس بوک – پینترس – ویکیپدیا) و خیلی از سایت های بزرگ دیگه هم به صورت دومی (مثل گوگل) و خیلی دیگه هم به صورت سومی (مثل باز گوگل) این کار رو انجام میدن پس فرق چندانی نداره.

 


 

چند زبانه بودن به نوع سایت که بخواد فروشگاهی باشه یا خبری یا وبلاگ و غیر ارتباطی نداره.

وردپرس کار پاسخ داده شده در 1400/11/29.
افزودن نظر

به من گفتند برای اینکه به صورت ساب دامین چند زبان کنید سایت رو باید به تعداد اون زبونها دیتابیس ایجاد کرد این مطلب صحیح هست؟
و معمولا قیمت ایجاد هر زبون جدید برای یک سایت که صفحات زیادی هم ندارد چقدر میشود؟(مثلا نهایت ده صفحه البته ده عدد هم محصول دارد)

کاربر فعال پاسخ داده شده در 1400/11/30.
افزودن نظر

خب براتون نوشتم توی ساده ترین روش میتونید از افزونه استفاده کنید. منظورم برای سایت هایی بود که میخوان ترجمه ماشینی داشته باشن. با افزونه جند زبانه وردپرس wmpl میشه یه کاری کرد که ترجمه های جدید توی ساختار سابدومین (مثل en .wpsoal .ir) یا حتی توی یه دامنه جدید (مثل wpsoal .us) باز بشن. برای راهنمایی میتونید از صفحه سازنده اصلی این افزونه استفاده کنید:

مشاهده ساخت زبان سایت در سابدامنه یا دامنه مجزا

 


 

این که برای ساخت زبان های دیگه نیاز به دیتابیش مجزا باشه تنها در صورتیه که بخواید برای زبان های دوم و سوم و الی آخر یک ساب دومین جدید ایجاد کنید. و روی هر کدوم از اون ساب دومین ها یک سایت جدید که مختص اون زبان باشه رو راه اندازی کنید. یعنی اگه سایت شما 2 زبانه باشه باید یک سایت فارسی برای دامنه اصلی مثلا: wpsoal .ir و یک سایت انگلیسی برای زیردامنه en .wpsoal .ir درست کرد. اینجوری 2 سایت مجزا حساب میشن و حتی میشه یکیش رو وردپرس و اونیکی رو با هر مدل دیگه درست کرد.

 


 

قیمت ایجاد یک سایت برای زبان جدید برای هر زبان توسط هر طراحی فرق داره. ممکنه یکی بخواد برای هر سایت با 10 صفحه 500 هزار تومن بگیره یکی بخواد 20 میلیون تومن بگیره و عرف خاصی برای این کار وجود نداره.

وردپرس کار پاسخ داده شده در 1400/11/30.
افزودن نظر

سلام وقت بخیر. اگر شما از سایت وردپرسی استفاده می‌کنید؛ می‌توانید با نصب و تنظیم افزونه WPML به سادگی نسخه چندزبانه سایت خود را راه‌اندازی کنید. با استفاده از افزونه WPML شما می‌توانید زبان‌های مختلف را به سایت خود اضافه کنید و همین‌طور، برای هر زبان صفحات مختلف را ترجمه و آماده کنید.

یکی از اقدامات لازم بر ای توسعه تجارت آنلاین خود، رقابت با سایر رقبا و کسب رتبه در نتایج گوگل است. بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جست و جوی گوگل، افزایش فروش و جذب مخاطب بیشتر را در پی خواهد داشت بنابراین یکی از اساسی ترین فاکتور های لازم برای هر وبسایت تولید محتوای سئو شده است. در ماناوب تمامی وبسایت ها سئو بیس طراحی شده و خدمات سئو برای سایت های فروشگاهی و شرکتی ارائه می شود.

کاربر فعال پاسخ داده شده در 1402/05/21.
افزودن نظر

پاسخ شما

برای ارسال سوال, شما باید شرایط و ظوابط و شرایط استفاده از خدمات را قبول کنید