آموزش کسب درآمداز طریق طراحی سایت

بهترین سیستم مدیریت محتوا

سلام. اگه بخوایم از وردپرس استفاده نکنیم کدوم سیستم مدیریت محتوای دیگه ای رو پیشنهاد میدید؟

کاربر فعال سوال شده در 1400/10/17 در وردپرس - کلی.
افزودن نظر
3 پاسخ(ها)
بهترین پاسخ

سلام. وردپرس خیلی محبوب شده. هم تو دنیا هم تو ایران. اما اگه بخواید میتونید از جوملا هم استفاده کنید. برای ساخت سایت فروشگاهی از پرستاشاپ هم میتونید استفاده کنید. البته استفاده از سیستم های مدیریت محتوای دیگه به دلیل کم بودن ماژول هاشون ممکنه هزینه بر دار باشه و با سایت های فارسی هم آنچنان سازگار نباشه.

وردپرس کار پاسخ داده شده در 1400/10/17.
افزودن نظر

جوملا (JOOMLA) :

یک WCMS اپن سورس و رایگانه که روی چارچوب MVC ساخته میشه. جوملا در زبان PHP نوشته میشه و ویژگی هایی مانند ذخیره سازی، RSS، وبلاگ ها، جستجو و پشتیبانی از بین المللی سازی زبان رو ارائه می ده.

دروپال  (DRUPAL) :

کاخ سفید چند سال پیش CMS اختصاصی خریده بود ولی الآن از دروپال استفاده میکنه. شرکتهایی مثل مک دونالد، AT&T ، دانشگاه های اسنتفورد و شرکت لینوکس هم از دروپال استفاده میکنند.
از بین این سیستم های مدیریت محتوا که محبوبترین CMSها هستند، دروپال قوی ترینه اما برای تازه کارها ممکنه یکمی سنگین باشه.

روح (Ghost) :

اگر به دنبال CMS ساده و سبک‌تری هستید که به وبلاگ نویسی اختصاص داده شده باشد، Ghost گزینه بسیار خوبی است Ghost  یک CMS بدون سر است، به این معنی که بدن (مخزن محتوا) از سر (لایه ارائه) جدا شده است.

 Ghost با یک ویرایشگر بصری و ابزارهای داخلی سئو توجه وبلاگ نویسان و مبتدیانی را که می‌خواهند یک سایت اساسی ایجاد و مدیریت ساده داشته باشند، را جلب می‌کند.

مجنتو (Magento) :

Magento یک پلت فرم تجارت الکترونیک منبع باز قدرتمند از شرکت بزرگ نرم افزاری Adobe است. تنظیمات فایل CMS مجنتو قابل تنظیم است.شما می توانید از افزونه های زیادی برای شخصی سازی بهره ببرید. برخی از برندهای بسیار معروف دنیا از جمله نایک، فورد و کوکا کولا از Magento استفاده می کنند. همچنین به راحتی می توانید درگاه های پرداخت مختلف را به این پلتفرم متصل کنید.

شاپیفای (Shopify) :

مهم‌ترین ویژگی شاپیفای این است که استفاده از آن نیاز به نصب و راه‌اندازی ندارد. علاوه‌بر این برای ساخت سایت با شاپیفای به هاست احتیاج ندارید و روند ساخت فروشگاه با آن بسیار ساده و سریع است. به همین دلیل اکثر افراد مبتدی به جای سیستم‌های مدیریت محتوای فروشگاهی مثل ووکامرس، از شاپیفای استفاده می‌کنند.

پرستاشاپ (PrestaShop) :

PrestaShop یک راه حل مناسب و کاربردی برای شروع تجارت الکترونیکی و فروشگاهی است. این CMS منبع باز در حال حاضر توسط 250،000  فروشگاه در سراسر جهان استفاده می شود و به 65 زبان مختلف در دسترس کاربران قرار دارد.  این پلتفرم ویژگی ها و قابلیت های زیادی را به کاربرانش ارائه می دهد تا بتوانند فروشگاهی قدرتمند را در فضای وب راه اندازی کنند. این برنامه بر روی PHP کار می کند و می تواند به بازرگانان تجاری کمک کند، تا وب سایت های جامع تجارت الکترونیکی، همراه با عملکردهای شگفت انگیزی ایجاد کنند.

امروزه اسکریپت های آماده بسیاری برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین وجود دارند و رقابت زیادی میان آنها وجود دارد، انتخاب اینکه کدام یک از این اسکریپت ها می تواند بهترین گزینه باشد، شاید کمی سخت باشد، اما مطمئنا پرستا شاپ یکی از بهترین و ساده ترین اسکریپت ها برای راه اندازی یک فروشگاه انلاین می باشد.

محیط مدیریت آن بسیار ساده است و شما بسادگی می توانید محصولات خود را در آن وارد نموده و اولین فروش خود را آغاز نمائید. در پرستاشاپ حتی شما می توانید پست کالا ها را نیز مدیریت کنید و می تواند کمک بزرگی در ابتدای راه اندازی کسب و کار برای شما باشد.

دیتالایف (DataLife Engine) :

DataLife Engine یکی از انواع سیستم مدیریت محتوا در دنیاست که معمولا برای ایجاد وب سایت های رسانه ای و وبلاگ ها در فضای اینترنت طراحی شده است. دیتالایف این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا از رقبای خود جلوتر بروید. انعطاف پذیری و سهولت سفارشی سازی از ویژگی های منحصر به فرد این CMS است، که به شما کمک می کند تا وب سایت شخصی خود را راه اندازی نمائید.

اوپن کارت (OpenCart) :

OpenCart یک پلت فرم تجارت الکترونیکی منبع باز رایگان دیگر برای همه کسانی است، که قصد راه اندازی بیزینس آنلاین را دارند.  اوپن کارت سیستم مدیریتی محتوای حرفه ای و قابل اعتماد برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین موفق می باشد. این CMS طیف گسترده ای از کاربران را به سمت خود جذب کرده است و برای توسعه دهندگانی که به دنبال یک پلتفرم مناسب و قدرتمند برای تجارت آنلاین خود هستند، بهترین انتخاب است. OpenCart دارای ویژگی های گسترده ای می باشد، که به شما امکان شخصی سازی و سفارشی سازی فروشگاه شما را می دهد. با استفاده از ابزارهای OpenCart می توانید به فروشگاه آنلاین خود کمک کنید تا حداکثر توانایی لازم را در ارائه خدمات به کاربران داشته باشد.

ویکس (Wix) :

بر خلاف سیستم های مدیریت محتوا که قبلا بررسی کردیم، ویکس یک سیستم پولی به شمار می‌رود. برای استفاده از تمامی امکانات این سیستم باید هزینه‌ای بپردازید. مانند سیستم مدیریت محتوای مجنتو، ویکس هم جایگاه خوبی در بین کاربران ندارد و فقط بعضی از کسب‌وکارهای فروشگاهی از آن استفاده می‌کنند.

و کلی cms دیگر که هرکدام خصوصیات و ویژگی های خودشان را دارند

شما اول باید هدف خودتون رو برای استفاده از یک cms مشخص کنید و سپس میزان یادگیری و علم خودتون رو در کدنویسی وسیستم های جدید بسنجید و سپس یک مدیریت محتوای مناسب انتخاب کنید.

 

کاربر فعال پاسخ داده شده در 1400/10/17.
افزودن نظر

دیتالایف خیلی خوبه و سیستم سئوی عالیی داره اما اگر بخوای قالب رو عوض کنی یا پلاگین داشته باشی باید خودت بنویسی چون دیگه پشتیبان فارسی نداره

کاربر فعال پاسخ داده شده در 1400/11/25.
افزودن نظر

پاسخ شما

برای ارسال سوال, شما باید شرایط و ظوابط و شرایط استفاده از خدمات را قبول کنید