آموزش کسب درآمداز طریق طراحی سایت

تفاوت فایل های سایت وردپرسی با هم

سلام. یه سری از فایل ها هستند که میشه باهاشون از طریق کد هایی کار هایی رو انجام داد. مثلا برای بالا بردن محدودیت رم میشه هم از wp-config.php عمل کرد و هم میشه از php.ini عمل کرد. میخواستم بدونم این فایل ها در اصل چی هستند و چه تفاوتی با هم دارند؟

همینطور یه سری کد ها رو هم میشه به function.php اضافه کرد. کدومش برای وارد کردن کد به سایت های وردپرسی بهتره؟

تازه وارد سوال شده در 1400/12/11 در وردپرس - کلی.
افزودن نظر
1 پاسخ(ها)

سلام. هرکدوم این فایل ها برای اعمال تغییرات روی یه بخش از سایت یا سرور ساخته میشن. ممکنه یه سری تغییرات رو بشه رو چند تا از این فایل ها به صورت مشترک انجام داد. به صورت پیش فرض هر فایل به صورت زیر برای انجام تغییراتی ساخته شدند:

  1. فایل wp-confic.php برای تنظیمات داخلی وردپرس ساخته شده. کار هایی مثل کش وردپرس یا غیر فعال کردن بروزرسانی ها که مستقیما به وردپرس مربوط میشه رو بهتره با ایم فایل انجام بدید.
  2. فایل php.ini تنظیمات مربوط به php نصب شده روی سرور رو انجام میده. مثلا میزان محدودیت آپلود فایل یا محدودیت رم در php با این فایل انجام میشه.
  3. فایل htaccess هم بیشتر موارد امنیتی یا دسترسی رو برای هاست انجام میده. نوه اسلاگ بندی آدرس ها یا قطع دسترسی های کاربران به سایت در این فایل انجام میشه.
  4. فایل function.php مربوط به پوسته یا همون قالب سایت وردپرسی هست و میشه با اضافه کردن کد های php به انتهای اون یه سری ویژگی ها رو به سایت اضافه کرد.

ممکنه یه سری تنظیمات رو بشه روی چند تا فایل انجام داد. اما بهتره تنظیمات هر قسمت رو توی فایل مربوطه خودش انجام بدید.

وردپرس کار پاسخ داده شده در 1400/12/11.
افزودن نظر

پاسخ شما

برای ارسال سوال, شما باید شرایط و ظوابط و شرایط استفاده از خدمات را قبول کنید