آموزش کسب درآمداز طریق طراحی سایت

چطور میشه سوال امنیتی به صفحه ورود وردپرس اضافه کرد؟ ۀیا تاثیری در امنیت سایت داره؟

سوال امنیتی

تازه وارد سوال شده در 1402/06/11 در امنیت وردپرس.
افزودن نظر
1 پاسخ(ها)

سلام.

افزودن یک سوال امنیتی به صفحه ورود وردپرس می‌تواند به تقویت امنیت وبسایت شما کمک کند. این کار باعث می‌شود که حملات از نوع “برخورد انسانی” (human-based attacks) که از طریق تلاش‌های مکرر برای انتخاب رمز عبور به صورت اتوماتیک انجام می‌شوند، دشوارتر شود. در زیر توضیح داده شده که چگونه می‌توانید یک سوال امنیتی به صفحه ورود وردپرس اضافه کنید:

استفاده از افزونه‌ها
برای افزودن سوال امنیتی به صفحه ورود وردپرس، می‌توانید از افزونه‌های امنیتی موجود در وب سایت وردپرس استفاده کنید. یکی از افزونه‌های معروف برای این منظور افزونه “Captcha” است. با نصب و فعال‌سازی این افزونه، می‌توانید گزینه‌های مختلفی از جمله تصویر تائید (CAPTCHA) یا سوال‌های امنیتی اضافه کنید.

سوال امنیتی دستی
شما می‌توانید یک سوال امنیتی دستی ایجاد کنید. به عنوان مثال، می‌توانید یک پرسش انتخابی باشد که تنها کاربران واقعی و با دسترسی به اطلاعات وبسایت شما می‌توانند به آن پاسخ دهند. برای این کار

– وارد پیشخوان وردپرس شوید.
– به بخش “تنظیمات” بروید و سپس به “عمومی” رفته و تیک گزینه “فعال‌سازی سوال امنیتی برای ورود” را فعال کنید.
– سوال و پاسخ مرتبط را تعریف کنید. مثلاً سوالی در مورد وبسایت یا موضوع خاص ایجاد کنید.

تنظیمات دیگر امنیتی
علاوه بر اضافه کردن سوال امنیتی، می‌توانید تنظیمات امنیتی دیگری نیز در وردپرس فعال کنید. به عنوان مثال، می‌توانید محدودیت تعداد تلاش‌های ورود ناموفق، استفاده از کد احراز هویت دو مرحله‌ای و استفاده از SSL برای اتصال ایمن به وردپرس را فعال کنید.

سوال امنیتی به تنهایی می‌تواند به افزایش امنیت سایت شما کمک کند، اما به تنهایی کافی نیست. از ترکیب مختلف ابزارها و روش‌های امنیتی برای حفاظت از وبسایت خود در برابر حملات مختلف بهره ببرید. همچنین، مهم است که افزونه‌ها و قالب‌های وردپرس خود را به‌روز نگه دارید تا از آخرین به روزرسانی‌های امنیتی بهره‌مند شوید.

کاربر فعال پاسخ داده شده در 1402/06/13.
افزودن نظر

پاسخ شما

برای ارسال سوال, شما باید شرایط و ظوابط و شرایط استفاده از خدمات را قبول کنید