آموزش کسب درآمداز طریق طراحی سایت

چگونه اطلاعات وارد شده در فرم لاگین رو با داده های وارد شده در phpmyadmin چک کنم؟

درود. من در حال ساخت یک وبسایت با وردپرس هستم. یه بخشی از وبسایت که برای مشتری کاملا قابل دیدن هست که هیچ کامل درست شده. میخوام یه بخش دیگه اضافه کنم که هیچ لینکی بهش در صفحات اصلی وبسایت نیست و باید آدرسش دستی وارد بشه. حالا هدفم اینه که وقتی آدرس مشخصی وارد شد، یک صفحه ی لاگین با فرم ورود باز بشه و نام کاربری و رمز بخواد. نکته اینجاست که این نام کاربری و رمزمربوط به ورود به پیشخوان ورد پرس نیست و صرفا دیواریه برای صفحات دیگه ی وبسایت یعنی مثل حساب کاربری هم نیست که کاربر ثبت نام بکنه براش. یوزرنیم و پسورد دستی وارد میشه و به صورت فیزیکی کاربر های مختلف دریافتش میکنن. من دو تا table در phpmyadmin ساختم که شامل یک سری اطلاعات هست. table اول شامل اطلاعاتی مثل نام کاربری و پسورد هست که دستی وارد میشن. و table دوم برای اطلاعتی هست که بعد از ورود کاربر باید روی برگه های جدید بتونه که دریافت و نمایش داده بشه و همچنین باید بشه توشون سرچ هم کرد.
حالا سوال من اینه که من چطوری میتونم در فرمی که میسازم این ارتباطات رو برقرار کنم و یه کاری کنم که اطلاعاتی که وارد میشه رو با اون table مشخص چک کنه و نه با لیست کاربرهای سایت؟ لازم به ذکره که اگه به کد نویسی نیازه هم من مشکلی ندارم فقط هرجا اعم از یوتیوب و غیره که میگردم راهش رو پیدا نمیکنم وخود فرم ورود رو هم وقتی داخل المنتور استفاده میکنم صفحه رو میاره ولی اگه اطلاعات رو اشتباه بزنم خطا میده و از پیشخوان ورد پرس کلا میپره بیرون و فکر میکنه داشتم تلاش میکردم با یه نام کاربری و رمز دیگه به پیشخوان وردپرس وارد بشم!

تازه وارد سوال شده در 1403/02/15 در وردپرس - کلی.
افزودن نظر
1 پاسخ(ها)

سلام. سیستمی که دارید میسازید یکم پیشرفته تر میشه از چیز که به عنوان لوگین وردپرس میشناسید. شما باید کدنویسی سطح دیتابیستون خوب باشه. روش کار رو میگم. امیدوارم که به کارتون بیاد. دو تا روش به ذهن من میرسه. یکی اینکه داخل جدول (wp_users) یوزر های وردپرس یه ستون اضافه کنید. یا داخل جدول (wp_usermeta) متا یوزر ها متادیتا اضافه کنید. فرق نمیکنه. داخل این ستون یا متا دیتا ها ادرس صفحه ای که میخواید به کار بدید رو بزارید. حالا با هر روشی. مثلا از طریق فرم ثبت نام یا هر ایده ای که بارش دارید. بعد برای نمایش اون صفحه هم باید یه ستون یا متادیتا دیگه هم به جدول یوزرز یا متایوزر اضافه کنید که شامل یه رشته رمزگذاری شده باشه که میشه رمز دوم کاربر برای دسترسی به اون صفحه ای که شما بهش نیاز دارید. با این سیستم خیلی ساده و تو سط جدول های خود وردپرس این سیستم رو پیاده میکنید.

روش دوم اینه که شما خودتون جدول های جدیدی رو برای این سیستمی که میخواید بسازید و داخل هر کاری میخواید انجام بدید. مهمترین چیزی که باید بهش دقت کنید این هست که باید حتما تو فرخونی از طریق join های SQL کاربرایی که برای خودتون داخل جدول جدید میسازی رو با کاربرای وردپرسی ترکیب کنید تا کاربرای تکراری یا جدید (2 تا یوزر برای یه کاربر) ساخته نشه. موقع ساخت حساب جدید هم از همون ID جدول یوزرز وردپرس استفاده کنید. 

این چیزی که میخواید بسازید رو هم باید کدهاش رو کامل کنید و جاهایی که مشکل دارید رو بپرسید. من سعی کردم سر نخ رو بهتون بدم که امیدوارم به کارتون بیاد.

البته خود وردپرس هم یه سیستم داره که باهاش میتونید برگه یا نوشته رو براش رمز بزارید. کافیه موقع انتشار برگه یا نوشته گزینه “قابلیت مشاهده” رو بزارید روی حالت “محافظت‌ شده با رمز عبور” و یک رمز برای برگه تعریف کنید که این روش رمز کلی برای همه کاربرا هست که بتونن به اون برگه دسترسی داشته باشن. دقیق نمیدونم چیکار میخاید کنید ولی شاید هم این به کارتون بیاد.

وردپرس کار پاسخ داده شده در 1403/02/16.
افزودن نظر

پاسخ شما

برای ارسال سوال, شما باید شرایط و ظوابط و شرایط استفاده از خدمات را قبول کنید