آموزش کسب درآمداز طریق طراحی سایت

گوگل چجوری سایت های جدید رو شناسایی میکنه؟

سلام. میخواستم بدونم که وقتی یه سایت جدید روی اینترنت میاد گوگل چجوری اون سایت ها رو پیدا میکنه؟ یعنی بدون اینکه اون سایت توی کنسول گول ثبت شده باشه.

اخه من یه سایت داشتم که بدون اینکه توی کنسول ثبت نام کرده باشم توی نتایج گوگل نمایش داده میشد و این خیلی برام جالب بود که بدونم گوگل چجوری سایت من رو بدون اینکه اصلا توی کنسول بخوام واردش کنم پیدا کرده.

اصلا مگه اینجوری سایت ما اجازه ایندکس کردن رو به گوگل میده؟ 

تازه وارد سوال شده در 1401/02/07 در سئو وردپرس.
افزودن نظر
8 پاسخ(ها)
بهترین پاسخ

بحث خیلی طولانیه اما خلاصه بهتون بگم بله سرچ کنسول کمک هست ولی الزام نیست.

شما بدون ثبت سایت تو گوگل کنسولم سایتت میاد تو گوگل ، به شرطی که بقیه موارد مثل فایل تکست ربات( که توی همه سایتا و جزئی از اسکریپت هست ) و نقشه سایت و دیگر قوائد سئو را رعایت کرده باشید . ولی اگر توی کنسول ثبت کنین به مراتب بهتره و میتونید اشکالات و ایرادات سایتتون هم مشاهده کنین

کاربر فعال پاسخ داده شده در 1401/02/07.
افزودن نظر

ممنون. فقط اینکه گوگل چجوری سایت جدید رو پیدا میکنه؟ یعنی خودش میاد از آدرس میزنه یا چجوری اسم سایت های جدید رو پیدا میکنه؟

تازه وارد پاسخ داده شده در 1401/02/07.
افزودن نظر

اکثر اسکریپت ها به صورت اتوماتیک اتصالاتی به گوگل دارند که احتمالا وقتی شما سایتتون آماده میشه یک نسخه از سایت مپ و دسترسی فایل بات دات تکست به گوگل ارسال میشه و ربات های گوگل میان مطالبتون رو بررسی میکنند. البته وقتی توی کنسول ثبت نام بکنید این فرآیند بسیار سریعتر انجام میشه .

کاربر فعال پاسخ داده شده در 1401/02/07.
افزودن نظر

سلام. سایت های جدید بعد از چند وقت بدون ثبت توی کنسول توسط گوگل شناسایی میشن. این مورد با اسکنر هایی هست که گوگل در مسیر DNS سرور ها قرار میده. این روش توسط اسپمر ها و هکر ها هم استفاده میشه. یعنی با شنود مسیر ها، آدرس های سایت ها رو استخراج میکنن.

شاخص گذاری سایت توسط گوگل با اجازه شما انجام میشه نه اجبار شما. یعنی شما با قرار دادن کد noindex در تگ head سایت (یا فایل robots.txt) از گوگل درخواست میکنید که سایت رو ایندکس نکنه. حالا گوگل دست خودشه که ایندکس کنه یا نه که چون سایت بزرگیه این به این مورد احترام میزاره(البته فقط توی نمایش ندادن سایت شما در جستجوگر خودش)

به صورت کلی اگه شما از کد noindex استفاده نکنید یعنی اجازه ایندکس رو به گوگل یا سایر سایت ها دادید.

وردپرس کار پاسخ داده شده در 1401/02/07.
افزودن نظر

گوگل از روش‌های مختلفی برای پیدا کردن سایت‌های جدید استفاده می‌کند، از جمله اسکن و فهرست‌گذاری صفحات وب براساس لینک‌های موجود در صفحات دیگر. همچنین، اگر سایت شما دارای لینک‌های خارجی (بک‌لینک) باشد یا در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، احتمال اینکه گوگل آن را پیدا کند بیشتر می‌شود. برای اینکه سایت شما بهینه‌تر در نتایج جستجو ظاهر شود، بهبود سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو) و استفاده از ابزارهای وبمستر گوگل می‌تواند کمک کننده باشد. البته، وجود سایت در کنسول گوگل و ایجاد نقشه سایت (sitemap) به بهبود شناخته‌شدگی سایت در موتورهای جستجو کمک می‌کند.

تازه وارد پاسخ داده شده در 1402/05/02.
افزودن نظر

سلام. در پاسخ به سوالتون باید بگم که گوگل می تواند با توجه به الگوریتم و روش های مختلفی حتی بدون ثبت در سرچ کنسول وب سایت شما رو شناسایی کند.

کاربر فعال پاسخ داده شده در 1402/05/17.
افزودن نظر

سلام! گوگل از یک فرآیند به نام “ربات گوگل” یا “Googlebot” استفاده می‌کند تا صفحات وب را پویا جستجو کرده و ایندکس کند. این ربات‌ها به صورت مداوم در سراسر اینترنت حرکت می‌کنند و صفحات وب را بازدید می‌کنند. هنگامی که ربات گوگل یک صفحه وب را مشاهده می‌کند، محتوا و اطلاعات آن را به پایگاه داده گوگل اضافه می‌کند تا برای نمایش در نتایج جستجو آماده شود. این فرآیند به عنوان “ایندکس‌گذاری” شناخته می‌شود.

گوگل همچنین از لینک‌های داخلی و خارجی برای کشف صفحات وب جدید استفاده می‌کند. اگر سایت شما لینک‌هایی از دیگر صفحات وب دریافت کند و یا در دیگر سایت‌ها لینک به آن ایجاد شود، احتمالاً ربات‌های گوگل نیز به سرعت به سایت شما دسترسی پیدا خواهند کرد و محتوا را ایندکس می‌کنند.

از این روش‌ها می‌توان به‌طور طبیعی و بدون نیاز به ثبت سایت در Google Search Console، سایت شما را در نتایج جستجوی گوگل نمایش داد.

در مورد اجازه ایندکس‌کردن، در اکثر موارد، وب‌سایت‌ها به طور پیش‌فرض اجازه ایندکس‌گذاری را به گوگل می‌دهند. اگرچه می‌توانید تنظیمات خاصی را بر روی وب‌سایت‌تان انجام دهید تا از ایندکس‌گذاری توسط موتورهای جستجو جلوگیری کنید، اما اکثر وب‌سایت‌ها به دنبال این هستند که محتوایشان در نتایج جستجو نمایش داده شود تا کاربران بتوانند به سرعت به آنها دسترسی پیدا کنند.

تازه وارد پاسخ داده شده در 1402/05/18.
افزودن نظر

سلام. در اکثر موارد، وب‌سایت‌ ها اجازه ایندکس‌ را به گوگل می‌دهند و با انجام تنظیمات خاص می توانید از ایندکس‌گذاری توسط موتورهای جستجو جلوگیری کنید، اما اکثر وب‌سایت‌ها به دنبال این هستند که محتوایشان در نتایج جستجو نمایش داده شود تا کاربران بتوانند به سرعت به آنها دسترسی پیدا کنند و توجه داشته باشید که شما بدون ثبت سایت تو گوگل کنسولم سایتت میاد تو گوگل ، به شرطی که بقیه موارد مثل فایل تکست ربات و نقشه سایت و دیگر قوائد سئو را رعایت کرده باشید . ولی اگر توی کنسول ثبت کنین به مراتب بهتره و میتونید اشکالات و ایرادات سایتتون هم مشاهده کنید. 

ماناوب با طراحی سایت های اختصاصی برای تمامی مشتریان این شرایط را فراهم می کند تا با پرداخت هزینه مناسب بهترین خدمات را دریافت کنند.

کاربر فعال پاسخ داده شده در 1402/05/21.
افزودن نظر

پاسخ شما

برای ارسال سوال, شما باید شرایط و ظوابط و شرایط استفاده از خدمات را قبول کنید